Image Map

FaceBook

czwartek, 1 października 2015

Zmora dzieciowa

Mój psiak jest szczeniakiem akity, czyli wygląda bardzo słodko, jak pluszak. Jest tylko jeden problem ma ząbki jak igiełki i dobry ścisk w paszczy Emotikon smile 

Podchodzi do nas dziewczynka ok. 10-12 lat , z daleka widzę mamusie rozmawiającą ze znajomą. Podchodzi i... zaczyna go głaskać. Więc już mnie to poirytowało i pytam się dlaczego nie zapytała czy może pogłaskać, bo on umie ładnie podkąsić. Ona odpowiada mi zuchwale że ona też miała małego pieska i wie że musi uważać na gryzienie. Myślę no dobra jak chce. (jak dzieci chcą pogłaskać to zazwyczaj wsadzam małemu zabawkę do gryzienia lub daje swojego palucha w buźkę i jest ok, mogą głaskać- jest zajęty)

Po chwili dziewczynka wydaje wrzask. Podlatuje matka z pretensją że pies bez kagańca i my podeszliśmy do córki (a raczej mój 2,5 miesięczny zabójca akitowy). Zaczęła mnie straszyć policją.

Nie wytrzymałam i zaczęłam się pytać jak jest córka wychowana podchodząc do psa bez pytania, od razu go głaskać bez podania dłoni do powąchania i dlaczego się jej nie zapytała czy może do nas podejść. Na koniec jej dogadałam że to szczeniak , który jest na smyczy- więc kagańca mieć nie musi. A Pani jako matka powinna się zająć wychowaniem córki w stosunku do zwierząt.

Trochę straszne? Mogło by być straszne jakby ta maskotka była dorosła i miała 40 kg+..


Kilka rad:

Jak dzieci widzą psy?
-pluszowa zabawka (można ją obejmować, przytulać, głaskać, karmić, mówić do niej, biegać za nią, bić ją jak się ma zły dzień itd.),
-towarzysz spacerów, którego można ciągnąć na smyczy, nawet gdy już nie jest w stanie chodzić,
-zabawka znudzona, którą się odkłada na bok, bo się już jej w danej chwili nie potrzebuje.

Jak psy widzą dzieci?
-nieskoordynowany dwunożny dziwoląg, który się o mnie potyka, na dodatek patrząc mi prosto w oczy („czy to jest wyzwanie do walki, czy brak kultury? Tak, czy inaczej należy się reprymenda!"),
-„niby-pies", który konkuruje ze mną o moje zasoby (zabawka, jedzenie, miejsce odpoczynku, uwaga ze strony dominujących „ludzkich członków stada"),
-fajnie piszczący, uciekający obiekt, który pozwala mi na realizację moich wrodzonych instynktów (pogoń - skok - unieruchomienie ofiary).

Czego należy nauczyć dzieciaki?
1) Nie wolno podchodzić do psa bez pytania rodziców i właściciela psa.
2) Podchodząc do psa dajesz mu rękę aby powąchał.
3) Nie łapiesz za ogon, nie tarmosisz sierści- głaszczesz.
4) Dziecko i śpiący/jedzący pies to materiał wybuchowy!
5) Nie wchodzimy do domu gdzie jest tabliczka ostrzegawcza!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za komentarz. Zapraszam do polubienia bloga oraz profilu na facebooku :)