Image Map

FaceBook

czwartek, 15 października 2015

"Mój pies na smyczy się wybiega!"

-Mój pies na smyczy się wybiega, jest już stary- ma 4 lata. A od małego przyzwyczajony do tego.
-Jak to wybiega?
-No robimy tutaj wokół parku okrążenie i w domu jest już spokojny.
-Raz dziennie?
-Nie dwa.
- Przecież te psy lubią węszyć i są aktywne!
-A co ja mam mu kupować codziennie mysze i wypuszczać , żeby łapał? Oszalała Pani?!


"Mój pies na smyczy się wybiega!" tak właśnie usłyszałam od Pani +/- 60 lat. Na polanie z dala od ludzi. Gdzie nikt (oprócz psiarzy) nie chodzi. Było mi żal tego "starego" jamnika.

Później dowiedziałam się że od 2 miesiąca życia pies jest na smyczy! Później Pani poradziła mi żebym trzymała go na smyczy najlepiej tej "zwijanej" bo pies ma więcej przestrzeni do biegania...

COOOO?!
Flexi i bieganie? Wokół? Niej? 

Od razu mówię: nie jestem zwolenniczką biegania psa "samopas". Jestem zwolenniczką mądrej tresury. 


Nie mogę uwierzyć. 

1) Rasa- jamnik : stworzona do niuchania i wąchania. Uwielbia każdy zapach. Mają to w genach. Wchodzić w nory, płoszyć ptaki. Więc trzeba im dać coś "do roboty". Może piłka. Może dysk. Może cokolwiek od "wybiegania się na smyczy FLEXI"...
2) Socjalizacja: każdy pies chce się przywitać z drugim psem. To normalne. Nie dając mu tegopies nie wie co sądzić o drugim psiaku.
3) Zabawa: nie wychodzę z Biru tylko na siku! :) dla psów spacer powinien mieć w sobie zabawę, siku, integracje i dopiero spacer do domu. Wiele osób wychodzi z psem tylko siku i do domu. Bo pies zrobił swoje. To są zwierzęta! One uwielbiają być na zewnątrz! Bawić się z psimi kolegami! Ganiać za piłką! 
4) Smycz: jeżeli uważacie że smycz flexi jest taka cacy bo pies ma 5 metrów a nie 2 metry do "biegania" jesteście w błędzie. Smycze zwijane były wymyślone na potrzeby myśliwych, żeby dojść po "sznureczku" do psa i zwierzyny. Pies nie myśli o tym że jak weźmiecie smycz zwykłą o długości 2 metrów to kiepski będzie spacer bo on nie pobiega. Dla niego spacer to spacer. Jest ciekawy co się na nim wydarzy a nie w co się "ubierze".
5) Starość: 4 lata starość? U jamników? Jamniki żyją około 15-16 lat..



Wniosek: Nie kłóć się z człowiekiem który ma "dłużej" psa od Ciebie (albo tak mu się wydaje)
i tak wie lepiej :)


2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. wiesz to wszystko zależy jeszcze od poziomu aktywności danego psa, wiele psów potrafi się przystosować do tempa życia swojego opiekuna i psu potem niby wystarczają te krótkie spacerki tylko 'na siku' - także może ten jej jamnik już do tego przywykł. Gorzej jest gdy czasem pies szaleje na smyczy, ciągnie jak szalony, szczeka na wszystko wokół ...widać że strasznie jest nabuzowany energią aż go roznosi - a Ty Pani mówi do mnie podobne słowa, że on przecież ma ruchu pod dostatkiem 20minut specerują wolnym krokiem. I wtedy to niestety nie jest prawda, że to psu wystarcza i ze się wybiegał, bo całym sobą pies mówił, że go roznosi energia i frustracja.

    pozdrawiam
    Michał
    jack russell szkola-doberman.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz. Zapraszam do polubienia bloga oraz profilu na facebooku :)