Image Map

FaceBook

poniedziałek, 26 października 2015

MYJEMY ZADKI

Jak każdy wie psa się kąpie. Niektórzy twierdzą że szczeniaka powinno się kąpać jedynie gdy jest brudny. Ja twierdzę że zasada 12x12 bierze pod uwagę kąpiel i należy psiaka zaprzyjaźnić z kąpielą.

Jak ja to robiłam?
Gdy któreś z nas idzie się kąpać, drzwi do łazienki są otwarte. Pies oczywiście wchodził i kładł się na dywaniku. Następnym etapem było zainteresowanie malca kąpielą. Czyli my w wannie leżymy, wołamy go i np pokazujemy mu wodę, chlapiemy wodą (aby poznał dźwięk), możemy dać powąchać czy nawet polizać mokrą rękę. Wierzcie mi na początku może być nie ufny, ale jak powtórzymy kilka razy sam będzie ciekawie stał na dwóch łapkach nad wanną i patrzył co tam jest takiego ciekawego. :) Kolejnym etapem było zamoczenie łapek. Tak jakby wszedł w kałużę, zazwyczaj wtedy wchodziłam z nim do wanny, chlapałam, bawiłam się gumowymi zabawkami Birka. Nie zwracał uwagi, że stoi w wodzie. Po kilku dniach odkręcaliśmy po cichu kran. Psiak siedzi w wannie z zabawkami i leje się woda. Później powąchał szampon, a ja umyłam nim sobie ręce. Znał już wszystkie dźwięki i zapachy. Czułam że będzie gotowy na pierwszą poważną kąpiel. Więc nalałam wodę sprawdziłam temperaturę i HYC pies w wannie (oczywiście ze swoją ulubioną świnką). Naprawdę to była miła chwila. Zero szarpania i jakieś ucieczki. Później wytarcie ręcznikiem i sio na posłanie. Po tygodniu zaczęliśmy go trochę dmuchać suszarką. Ale na nim nie robiło to żadnego wrażenia :)

A jak jest dziś? 
Mamy sukcesy spacerowe- wchodzi ostrożnie do rzeczek zmoczyć łapki (oczywiście pod naszą baczną kontrolą), łapie słomki na wodzie i jest kałużowym potworem. Lubi wodę. Wie że w niej można się bawić, ochłodzić. Kąpiele z nim to przyjemność. Oczywiście już przeszliśmy na zasadę "gdy jest brudny i cuchnie". Lubi z nami przebywać w łazience. Zawsze nas trochę podgląda ;)

Co radzę robić?
1) Spróbować mojego sposobu, tak wiem lepiej wsadzić psa do wanny i go myć. Ale to ma się Tobie i maluchowi kojarzyć z przyjemnością a nie koniecznością. Spróbuj, nic nie tracisz! :)
2) Przed kąpielą najlepiej psa wybiegać i poczekać 45 minut aż ochłonie. 
3) Najlepiej psiaka kąpać po ostatnim spacerze. Aby go nie przwiało i aby dobrze przesechł. :)
4) Temperatura do 35 stopni.
5) Najlepiej przygotować wszystko przed kąpielą. Pies się denerwuje i chce już wychodzić a wy szukacie ręcznika itd.
6) Pamiętajmy o szamponie dla psów. Jest wiele rodzajów szamponów i naprawdę jak trafisz na fajne promko to po groszach możesz kupić. Jeżeli np. skończył się a musisz na już wykąpać psa radzę użyć szamponu naturalnego. Np. pokrzywowy lub jajeczny.
7) Musi być zrelaksowany. Co to znaczy? Bez wizyt u weta czy jakiś nieprzyjemnych incydentów.
8) Zwracajmy uwagę na uszy i oczy. W uszy najlepiej włożyć tampony. Pochłaniają wilgoć więc dalej na nieszczęsna kropelka nie poleci :)


Miłej kąpieli i nie zapomnijcie o kaczuszce! :)

2 komentarze:

  1. Świetnie napisane :) zgadzam się z każdym słowem. Moje psy akceptują kąpiele, ale dźwięk suszarki zdecydowanie nie należy do ich ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  2. 39 year-old Financial Analyst Tessa Cater, hailing from Frontier enjoys watching movies like Major League and Sewing. Took a trip to Historic Fortified Town of Campeche and drives a Ferrari 250 SWB Competizione "SEFAC Hot Rod". sprawdz ta strone internetowa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz. Zapraszam do polubienia bloga oraz profilu na facebooku :)